BELAJAR, BERJUANG, BERTAQWA

Kamis

AKU DAN HANYA ANGIN



Aku tak tau apa yang ku rasa,
aku tak tau sedang apa akau disini,
rasaku seperti mati rasa dan hilang...
sikapku seperti berlari sendiri...
fikirku buyar,
asal jalan dan keluar akal
aku gelisah dan gundah
aku rasakan ada yang hilang
walau rasaku mati dan hilang
hening.......
berputar sendiri,
kau pergi
tiada kabar kau beri,
sendiri, ku tak tau
teruntuk apa aku selama ini
tanya kabar tiada pasti
malam sepi,
siang pergi,
sendiri.......
satu dua atau tiga hari..
ku lupa,
satu dua tiga hari
ingat kembali..
satu dua tiga, satu dua tiga
tiada seterusnya, berhitung-hitung
tiada untung, tiada henti dan berputar-putar
tiada habis, tak tau mau kemana
tiada yang pasti, hanya menunggu
menunggu hari yang lalu, tak mungkin
menunggu kembali, apa yang akan kembali
tak tau apakah ini nyata atau hanya halusinasi
rasa dari dalam hatikah atau hanya intuisi
atau mungkin ini mimpi....???
aku tak tau apa yang sebenarnya
hanya saja, aku sendiri...
kau pergi entah mengapa
tiada kabar pasti...
aku sendiri menetes air mata di hati
tp aku coba sabar hadapi ini..
puasa dalam rindu dan penantian hati
walau tiada terungkap kata
tapi hati takan bs ingkari
walau ku tau mata ku telah buta
mulut ku bisu dan kaki ini pun lumpuh
tak pernah berani melangkah dan ungkap isi hati
aku hanya menutup sikap dan membuka hati
tak bertemu sikap dan hati ini, tak tau mengapa
ingin ku berlari, tp ku tau kaki ini lumpuh dan tak mampu tuk berlari,
ingin ku teriak, tp mulut ini bisu untuk ungkap rasa dalam hati
aku ini apa ? seperti bukan aku..
aku tak sepertu dulu, dan takakn bs seperti dulu
aku ini seperti angin yang hanya berhembus
tiada tempat tuk bersinggah dan merebah
hanya berlalu meninggalkan kesejukan atau malah bencana
aku pun tak tau,.........kan jadi apa
tanpa kata terucap
aku takan tau angin ini kan memberi apa
kesejukankah ? atau bencana ?
kau yang tau dan rasa...
aku hanya berlalu begitu saja
tak terlihat dan teraba.
hanya terasa.....
maaf . . . . andaikan bisa ku ucap !
tapi aku hanyalah angin yang bisu
aku hanyalah angin yang hanya berlalu
terbang dan mengalir ikuti takdir dan kuasaNya.


HK_ Wonosobo 22 Desember 2013

0 komentar:

Posting Komentar